Turystyka jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów na świecie, dlatego też LCCI IQ przygotowało kwalifikacje EFT specjalnie z myślą o kandydatach, którzy są zatrudnieni lub planują podjęcie pracy w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze. Egzamin English for Tourism:
- jest uznanym na świecie certyfikatem potwierdzającym zarówno umiejętności językowe, jak i kwalifikacje zawodowe z szeroko rozumianej branży turystycznej;
- jest niezbędny dla osób, których celem jest efektywna komunikacja w relacjach zawodowych w sektorze turystycznym;
- EFT Level 2 zdany na ocenę ‘Pass with Merit’ lub ‘Pass with Distinction’ (poziom B2) stanowi dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej.
- EFT Level 2 zdany na ocenę ‘Pass with Merit’ lub ‘Pass with Distinction’ (poziom B2) jest dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sportu i Turystyki z dnia 4 marca 2011 r. w sprawie przewodników turystycznych i pilotów wycieczek.
- Certyfikat EFT to niezwykle cenny dodatek do CV - pomaga w zdobyciu pracy w firmach i instytucjach na całym świecie.
- Egzamin EFT jest postrzegany jako element doskonalenia zawodowego i podnoszenia kwalifikacji kadry.
- Uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu EFT Level 2 gwarantuje zaliczenie lektoratu na dziesiątkach uczelni w Polsce.
- Jest dostępny na 2 poziomach zaawansowania;
- Składa się z 2 niezależnych części które można zdać razem lub oddzielnie:
- Ustnej, Spoken English for Turism (SEfT);
- Pisemnej, Writen English for Turism (WEfT) i
- ma przyjazny dla kandydata format, który opracowano w oparciu o autentyczne, codzienne sytuacje z branży turystycznej.
- Sugerowany czas przygotowania do egzaminu to min. 70-80 godzin lekcyjnych w przypadku EFT Level 1 i 80-90 godzin dla EFT Level 2.
Egzamin EFT Level 1
Przeznaczony jest dla osób, których celem jest zdobycie umiejętności efektywnej komunikacja w relacjach zawodowych w sektorze turystycznym. Sprawdza on podstawowe, praktyczne umiejętności kandydata w zakresie profesjonalnej obsługi klienta, począwszy od pierwszego kontaktu poprzez poszczególne etapy współpracy oraz wiedzę z zakresu podstawowej korespondencji biurowej, interpretacji i przetwarzania danych oraz sporządzania standardowej dokumentacji.
Kandydaci pomyślnie zaliczając egzamin na poziomie level 1, będą:
- potrafili profesjonalnie obsłużyć klienta biura podróży na różnych etapach kontaktu z nim
- znali specjalistyczny język używany w sektorze turystycznym,
- znali specyfikę różnych form wypoczynku, podróżowania i zakwaterowania,
- potrafili tworzyć proste biznesowe komunikaty.